Efter den veloverståede story om PCM Scenens Skumle Dybder, kunne jeg ikke holde til, ikke at skrive en update til, selvom det var min egen beslutning.
Men så tænkte jeg at jeg gerne ville lave en fortsættelse på storien, da det jo egentlig kunne lægge lidt op til det. Men jeg ville ikke gøre det uden en sparringspartner, så slog det mig at jeg måtte finde en der kunne lide at skrive stories som jeg, og valget var åbenlyst: Helbo
Jeg spurgte ham om han ville tilslutte mig, og prøve at skabe en story der vil slå benene væk under folk, så de vil falde og slå sig, og tisse så meget i bukserne, at det ville være nytteløst at skifte. Han sagde ja og vi har nu storien klar inde i hovedet. I kan godt glæde jer! der vil være skandaler, mysterier, spænding, og en snært af humor, som vi håber i kan forstå
En råkold aftenvind sled i de høje egetræer, som stod side om side langs indkørslen, til en mindre, men flot, gammel gård. En gammel gård, som i mange år havde lagt stille hen. Ubrugt, indtil denne vinternat i februar. En underlig lyd, af noget der nærmest pløjede gennem den grusfyldte indkørsel, og en hæs, næsten ond stemme, kunne tydeligt høres i den mørke nat. ”Poklælek, Poklælek, Poklælek, Poklælek” stønnede personen, hvis bare hænder gravede dybere og dybere, i gruset. En rød manke, som normalt flagrede som et flag i vinden, var gemt væk under en sort hue, som dog ikke skjulte personens røde, blodskudte øjne. Blodskudte øjne, som skuede op mod en svagt oplyst, ensom øverste etage. Polle, som boede i et mindre skur tæt på gården, var blevet vækket midt om natten af nogle sære lyde, og brag oppe fra gården. Da Polle afskyede nærkontakt mellem mennesker, havde han bosat sig i dette mindre skur, hvor han ellers snittede træ, og lyttede til Vengaboys. Mens alt dette stod på, havde Polle dog set noget. Noget usædvanligt. En hestevogn var ankommet til gården. ”Hvem fanden kører hestevogn”, havde Polle sagt med frygt i stemmen. Noget var galt, så meget vidste han, på trods af utallige hjerneskader. Så efter at have grædt og skreget af frygt uafbrudt i nogle timer, besluttede Polle at kigge på sagen.
Vinden peb koldt, og Polle rystede, både af skræk, og Vengaboys-abstinenser, da han åbnede gårdens hoveddør, som i bedste gyserstil knagede højlydt. Han kom ind i stor, iskold og gammeldags hall. Spindelvæv og støv prægede rummet, mens samtlige møbler havde hvide lagner over dem. Der var fodspor i det tykke lag støv som lå hen over gulvet. Polle fulgte dem stille op af en stor todelt trappe, midt i hall’en. Og efter 4 timers søvn i basecamp, en tredjedel oppe af trappen, nåede han toppen. Polle stod forsigtigt og overvejede sine næste skridt, da det lyset han havde set fra sit skur, pludselig vendte tilbage, ud fra en mindre dør, få meter fra ham. Polle skreg højt, og følte noget vådt i hans bukser. ”Fandens”, sagde han flovt, og tog en slatten vaffelis op af lommen, mens han langsomt bevægede sig over i mod værelset hvor lyset kort var kommet fra, da en hånd lagde sig på hans skulder. ”Polle. Jeg har en opgave til dig”.
Fortsættes ...
"Life is not about how hard you hit, it's about how hard you can get hit, and keep moving forward"
Polle snurrede sit hoved rundt, og der lød et smæld i hans nakke. Det var uden tvivl snak om en forvridning af en art, efter lang tids levetid uden at gøre de store bevægelser, af ren dovenskab. Efter hylen af smerte med frustration i stemmen, og utallige spark i jorden, for ikke at sige ordene der kom ud af munden på ham, som ikke rigtig var ord, fordi hans mund var fyldt med spyt: ”FORBANDET NAKKE! JEG VIL HAVE MIG EN KITKAT TIL AT TRØSTE MIG PÅ!” Den mystiske person rømmede sig med utallige hosten, men det viste sig sandelig også, at Polle havde fået fugleklatter ind i ørene, så han heller ikke rigtig kunne høre noget. Indtil personen hev så hårdt fat i Polles skulder, at den gik afled, og endnu en hylen og skrigen kom ud af hans mund. Men denne gang tog Polle sig sammen og vendte sig – ikke for hurtigt – men ganske langsomt, mod den fremmede og spærrede øjnene op af ren forbavselse...
2 uger og mange uheld senere
”Ja så jeg skal altså samle et hold af brugere fra geeks for at stoppe denne skurk, der vil lukke geeks ned. Er der nogen af jer der vil hjælpe til?” Spurgte Polle de andre stolt, med sin pampersble, spidermandragt og Zorohat. De andre skævede lidt til ham, men var da altid klar på nye eventyr, efter den episode med Mercury. Hvor dem der havde opklaret det mysterium, levede i sus og dus, og havde frikort til langelænder pølser med to stykker brød til hver dag. Noget Toke virkelig nød godt af. Men efter nogle sekunders klam stilhed, var der nogen der trådte frem, og var ikke bange for at melde sig til denne slet-ikke-dødbringende-færd. Vovehalsene var nu samlet, og de bestod af: Polle som den ubestridte leder. Carberg med sin mangel på viden, og sin unikke evne til at drive folk til vanvid. Style som havde sin rangle, og selvfølgelig også sin kyse godt spændt til om det tykke lille hoved, som ikke var det eneste sted på kroppen, der var besat af hvalpefedt. Så var der også en Riis, som havde droppet et enestående job som politiinspektør, og ville hellere satse på slamsugning i byens kloaker, hvilket var hans store passion. Sidst men ikke mindst var der mulrik som vedhænget, hans røde hår strålede, men det viste sig at dette hår havde dårlig indvirkning på hans drift af sin hjerne, og havde resulteret i en hjerneskade, hvilket overhovedet ikke kunne hjælpe de andre på denne færd, men han viste vilje og entusiasme, på sin egen retarderede måde, hvilket var en vigtig faktor, for at Polle skulle vælge sit crew.
Holdet var nu samlet, og inden de alle tog af sted, skulle Polle lige forbi den lokale kiosk og købe den Kitkat, som han så sandelig havde fortjent, efter han jo trods alt havde valgt hele fire personer til at hjælpe ham med den her mission. Efter Polle kom ud af kiosken med chokolade smurt rundt om munden, og snot rendende ned fra næsen, som faktisk blandede sig i den dejlige chokolade, sagde Polle at de skulle tage af sted. ”Hvor skaaaaal vi vi vivi viii hen?” Spurgte mulrik anstrengt. ”Det skal jeg fortælle dig.” Svarede Polle selvtilfredst men tabte så tråden et øjeblik, da hans hjerne ikke havde det godt med at tænke for hurtigt. Men så fik Polle forstanden tilbage, og skyndte sig at sige det inden det var for sent igen: ”LILLEHAMMER!”
For at oprette et svar skal du være logget ind, har du ikke en bruger? Så kan du oprette en her!
Login på PCMGeeks.dk
Reklame
PCMGeeks-chatten
pawel-1981 - 20-04-13 21:37
kurwa mać kobilo - 11-04-13 19:19
nogle der ved om gamecenter er lukket? Naustratze - 06-04-13 12:15
Du er en af de hurtige hva'? ContadorFreak - 05-04-13 20:22
Siden er død !!!! m-simonsen - 23-03-13 16:06
hvorfor kan jeg ikke finde nogle db til pcm 12 m-simonsen - 23-03-13 16:00
hvorfor kan jeg ikke finde nogle db til pcm 12 Naustratze - 17-03-13 13:33
Har skrevet. Juniorfjas - 15-03-13 17:07
findes rolf og ritter soundpakke ikke til pcm2012? frederik8840 - 11-03-13 18:00
Nogle der kan hjælpe mig har fået PCM12 idag og har kommet til at sætte den til 1900 i skærm oplysning og den skulle havde været i 1600 hvad kan jeg gøre? LukasPCM12 - 10-03-13 16:55
tror i de laver PCM13 til Macbook, så man ikke behøver at downloade windows??