Flyverdragt - Er jeg for gammel? i Legestuen

Flyverdragt - Er jeg for gammel?

Opret emne

Rang: Kaptajn

Maddrengen skrev:

Amen altså. Jeg må godt no sige, jeg har været særdeles heldig med min mor, da!

Bøffen: Ja, det er det, og det er også hans egen beslutning, problemet er, at hans mor mener noget andet. Og hvis du nu kigger her, vil du kunne se, at hans rettigheder siger, at han er gammel nok til selv at bestemme om han skal have flyverdragt på, det skal han ikke tvinges til.

Udtag af FN's børnekonvention:

Artikel 12
Barnet har ret til at have sin egen mening, og den skal respekteres.

1. Deltagerstaterne skal sikre et barn, der er i stand til at udforme sine egne synspunkter, retten til frit at udtrykke disse synspunkter i alle forhold, der vedrører barnet; barnets synspunkter skal tillægges passende vægt i overensstemmelse med dets alder og modenhed.

2. Med henblik herpå skal barnet især gives mulighed for at udtale sig i enhver behandling ved dømmende myndighed eller forvaltningsmyndighed af sager, der vedrører barnet, enten direkte eller gennem en repræsentant eller et passende organ i overensstemmelse med de i national ret foreskrevne fremgangsmåder.

Artikel 13
Barnet har ret til at lære at give udtryk for, hvad det mener.

1. Barnet skal have ytringsfrihed; denne ret omfatter frihed til uanset territoriale grænser at søge, modtage og videregive oplysninger og tanker af enhver art, enten mundtligt, skriftligt eller på tryk i form af kunst eller gennem en hvilken som helst anden udtryksmåde, barnet måtte vælge.

2. Udøvelsen af denne ret kan underkastes visse begrænsninger, men kun sådanne som følger af lovgivningen, og som er nødvendige:
(a) af hensyn til andres rettigheder eller omdømme; eller
(b) til beskyttelse af national sikkerhed, offentlig orden (ordre public), folkesundhed eller sædelighed.

Denne har Danmark skrevet under på og den gælder dermed, her i landet.

Denne siger, dog ikke direkte, at han selv kan bestemme om han skal have flyverdragt på. Forældre skal tage hensyn til barnets synspunkter, i overensstemmelse med alder og modenhed, og han er helt afgjort både gammel, og moden nok, til at bedømme, om han skal have flyverdragt på.

Grundet til mit lille oprør, er at jeg bliver meget forarget over at se eller høre om forældre der styrer deres børns liv, i så høj grad som her.

@Jakob: Som jeg har sagt, så er det din egen beslutning om du vil have flyverdragt på eller ej, npr du er så gammel som du er. Du kan tage vare på dig selv. Hvis du mener at du ikke er for gammel til flyverdragter, så må du tage den på, hvis du har lyst, men hvis du ikke mener det, så har din mor ike ret til at bestemme dette. Der står også i denne konvention, at forældre skal passe på dig, og at du ikke bliver syg, eller kommer til skade, og hvis det sker, skal de sørge for, at du bliver rask igen. Så her kan hun råde dig til, at tage flyverdragt på, men hun kan ikke nægte at købe et par regnbukser, hvis det er det du har lyst til. Og jeg vil også godt væde en tyver på, at hun ikke kan sige, at det er dine egne penge de skal købes for, før du er over 15-16 stykker.

Du må selvfølgelig tolke dette som du vil, og selv bedømme, om du vil tage andres meninger til dig, og ikke tage den på, eller gøre som din mor siger, og tage den på. Men du skal også kunne tænke selv, og så bare tage lidt ekstra tøj på, i stedet for bare et par tynde bukser, hvis du lader være.

Hold kæft en smøre Rækker tunge!

Så meget postyr, for én fyr, hvis mor vil have han bruger flyverdragt. Holy shit.

Rang: Amatør

Jakob Cance skrev:

Hold nu mund med alt det bavl maddrengen :S

Maddrengen: Læs lige dette igen: Må ikke få regnbukser fordi hun har set mig flere gange hvor jeg ikke havde overtrækbukser på, så købte hun flyverdragt, for så er hun sikker på at jeg har noget over benene.

Må først om 1-2 år. Ellers er det flyverdragt mellem oktober og marts

Så fik jeg talt med hende om det: 

Ved blev enig om: 

At om 1-2 er det okay jeg ikke bruger flyverdragt mere. 

Og skal kun bruge flyverdragt når det regner, sner eller minus grader. 

Så hvis det fx. 10 grader har vi aftalt at jeg bare skal have 1 jakke, 1 halsvarmer, 2 fleccetrøjer og skibukser (som hun køber)

Rang: Pro Tour vinder
Hof-Point: 400

Man bliver forresten ikke for gammel til en flyverdragt/kedeldragt - jeg havde stor nytte af min forrige år!

Jakob Cance skrev:

Jakob Cance skrev:

Maddrengen: Læs lige dette igen: Må ikke få regnbukser fordi hun har set mig flere gange hvor jeg ikke havde overtrækbukser på, så købte hun flyverdragt, for så er hun sikker på at jeg har noget over benene.

Ved blev enig om: 

Så hvis det fx. 10 grader har vi aftalt at jeg bare skal have 1 jakke, 1 halsvarmer, 2 fleccetrøjer og skibukser (som hun køber)

Jeg må indrømme, at jeg ikke havde taget mig til takke, med dette, men igen, det må du jo helt selv om, du spørger om hvores meninger, og vi giver dig dem. Og som Staus siger, er det jo forskelligt, fra mor til mor. Din prøver vist at stege dig Rækker tunge (Spøg til side)

Men i det mindste, skal du kun have flyverdragten på hvis det er minusgrader Smiler

Maddrengen skrev:

Jakob Cance skrev:

Jakob Cance skrev:

Ved blev enig om: 

Jeg må indrømme, at jeg ikke havde taget mig til takke, med dette, men igen, det må du jo helt selv om, du spørger om hvores meninger, og vi giver dig dem. Og som Staus siger, er det jo forskelligt, fra mor til mor. Din prøver vist at stege dig Rækker tunge (Spøg til side)

Men i det mindste, skal du kun have flyverdragten på hvis det er minusgrader Smiler

Ja men det er først om ca. halvandet år Smiler og skal have 2 fleccetrøjer under

Men i går var der 15-20 grader, og det regnede meget lidt, så skulle jeg have flyverdragt og fleccetrøje på.

Men hvis det er ca. 12-17 grader skal jeg have 1 jakke, 2 fleccetrøjer og halsvarmer og hvis det blæser lidt skal jeg også have skibusker på.

Du kommer jo til at dehydrere, med alt det tøj på, og det er ikke en spøg! No offence, vel, men din mor er altså FOR hysterisk. 17 grader = shorts og bar overkrop, eller meeeget tynd T-shirt!

17 grader og bar overkrop?

Ja? Og vi sveder tran på samme tid.

Ban ham nu forhelvede. 

Nej forhelvede, er enig med ham.

SaL skrev:

Ban ham nu forhelvede. 

Mig?

Nej, maddrengen

Zack skrev:

Nej, maddrengen

Begge to.

SaL skrev:

Zack skrev:

Nej, maddrengen

Begge to.

This! Griner

Raben skrev:

SaL skrev:

Zack skrev:

Nej, maddrengen

Begge to.

This! Griner

Utroligt vi skulle blive enige i dit indlæg nr. 5800. Griner

SaL skrev:

Raben skrev:

SaL skrev:

Zack skrev:

Nej, maddrengen

Begge to.

This! Griner

Utroligt vi skulle blive enige i dit indlæg nr. 5800. Griner

Det er miraklernes tid Griner

Super Administrator
Rang: Luksus Hjælperytter

Tråden er flyttet til legestuen.

Jakob Cance skrev:

Maddrengen skrev:

Jakob Cance skrev:

Jakob Cance skrev:

Ved blev enig om: 

Ja men det er først om ca. halvandet år Smiler og skal have 2 fleccetrøjer under

Men i går var der 15-20 grader, og det regnede meget lidt, så skulle jeg have flyverdragt og fleccetrøje på.

Men hvis det er ca. 12-17 grader skal jeg have 1 jakke, 2 fleccetrøjer og halsvarmer og hvis det blæser lidt skal jeg også have skibusker på.

Hvis det er over 10 grader kan man da ikke holde til at have 2 fleecetrøjer og 1 jakke, måske ikke en gang halsvarmer. Køb en ordentlig jakke og brug den.

Hvorfor Holst? Det er en stor diskussion vi har gang i, som hører til i Off topic - ikke i legestuen.

Alle sammen, der er altså også et par stykker fra min klasse der flyverdragt på om vinteren.

Vi er blivet enige om noget nyt:

Jeg skal bare have flyverdragt på når det er under 15 grader, og når det er 10 grader skal jeg have 2 fleccetrøjer under flyverdragten. Når det er minus får jeg yderligere 1 fleccetrøjer og regnbukser under.

Så har vi endelig aftalt at køber hun køber regntøj til mig, til når det regner. Så når det regner skal have jeg have 1-3 fleccetrøjer på og regntøj. Hvis det regner og er under 5 grader skal jeg have skibukser og ny vinterjakke uden over regntøj og fleccetrøjer

Svar
For at oprette et svar skal du være logget ind, har du ikke en bruger? Så kan du oprette en her!
Login på PCMGeeks.dk
Navn:
Kodeord:
Husk
Opret bruger Glemt password?
Reklame
PCMGeeks-chatten
pawel-1981 - 20-04-13 21:37
kurwa mać
kobilo - 11-04-13 19:19
nogle der ved om gamecenter er lukket?
Naustratze - 06-04-13 12:15
Du er en af de hurtige hva'?
ContadorFreak - 05-04-13 20:22
Siden er død !!!!
m-simonsen - 23-03-13 16:06
hvorfor kan jeg ikke finde nogle db til pcm 12
m-simonsen - 23-03-13 16:00
hvorfor kan jeg ikke finde nogle db til pcm 12
Naustratze - 17-03-13 13:33
Har skrevet.
Juniorfjas - 15-03-13 17:07
findes rolf og ritter soundpakke ikke til pcm2012?
frederik8840 - 11-03-13 18:00
Nogle der kan hjælpe mig har fået PCM12 idag og har kommet til at sætte den til 1900 i skærm oplysning og den skulle havde været i 1600 hvad kan jeg gøre?
LukasPCM12 - 10-03-13 16:55
tror i de laver PCM13 til Macbook, så man ikke behøver at downloade windows??

Menu pil Replikarkiv
Søg på PCMGeeks

Statistik
Brugere i alt: 18527
Nye brugere seneste 24 timer: 1
Nye brugere seneste 7 dage: 9
Nye brugere seneste 30 dage: 32
Execution test: 1.36907407723
© PCMGeeks.dk - En del af Youth Portals I/S. Tour De France 2011 PS3 - Tour De France 2011 XBOX 360